Ügyfélnek ajándék? Miért olyan hatékony?

Ügyfélnek ajándék? Miért olyan hatékony?

Vannak olyan jól bevált marketingfogások és -eszközök, amelyek egyszerűen nem mennek ki a divatból. Maximum csak kicsit átalakulnak, okosabban lehet őket használni, vagy egyszerűen bővülnek a rendelkezésre álló lehetőségek. Idetartozik az ügyfélnek szánt ajándék is, amelyet számtalan területen és helyzetben lehet átadni.

Ügyfélnek ajándék - de mik közül választhatunk?

Valószínűleg mindenkinek az íróasztalán vagy a szekrény mélyén lapul egy olyan toll, amit egy céges rendezvényen, állásbörzén kapott egy vállalattól. Ugyanígy idetartoznak a konyhák és kávézások elengedhetetlen kellékei is, mint például a bögre. Ezeket már évtizedek óta használják ügyfeleknek szánt ajándékként, ami egyáltalán nem meglepő, hisz jól beváltak, és mint ahogy azt mi magunk is tapasztalhatjuk, hosszú ideig bírják.

Természetesen ma már nemcsak ezekből és a noteszekből lehet válogatni, hanem olyan különlegességekkel is találkozhatunk, mint a Fresno thermo bögre. Miért is érdemes “nem hagyományos” termékeket választani, ha ajándékozásról van szó? Itt akár visszakanyarodhatunk az egyik fontos célhoz is, amit minden cég szeretne elérni a működése során: kiválni a versenytársak közül, és megkülönböztetni magukat a többiektől, ezáltal (remélhetőleg) némi előnyhöz jutni a konkurenciához képest.

A promóciós termékek kifejezetten ilyen területnek számítanak, ahol ma már több ezer termék közül válogathatunk, így a lehetőség mindenki számára adott arra, hogy kilépjen a sablonosság világából. Mivel az összes vállalkozás számára elérhető ez, fontos, hogy időben változtassunk mi magunk is, és megtegyük a szükséges lépéseket.

Nem szabad elkapkodni a kiválasztást!

Az ügyfélnek szánt ajándék beszerzését, vagy éppen összeválogatását egyáltalán nem ajánlott elsietni. Persze céltalanul is összedobálhatunk egy csomagba pár tollat, noteszt meg egy frizbit, de nem biztos, hogy ezzel elérjük a kívánt hatást, aztán meg elkönyveljük, hogy “a promóciós termékek nem működnek, csak kidobott pénz”.

A gyakorlatban, mint ahogy a marketing számos más területén is, érdemes alapos kutatást végezni. Itt a nyár a nyakunkon, tökéletes választás lehet a tengerpart, nyaralás kellékei közül válogatni. Ezzel biztosan aktuálisak leszünk, és olyan termékeket fogunk ajándékba adni az ügyfeleknek, amiket garantáltan használni fognak az elkövetkező hónapokban. Ez az egyik fő szempont, ha promóciós tárgyakat válogatunk: keressünk olyan eszközöket, kiegészítőket, amelyek valóban hasznosak!

Természetesen mindemellett nemcsak a termékeket kell alaposan megvizsgálni, hanem a célközönséget is, akinek adni fogjuk az eszközöket. Érdemes életkor és nem szerint is diverzifikálni, azaz teljesen más termékeket adni az időseknek, a gyerekeknek és a középkorúaknak. A legkisebbeknek nyugodtan keressünk játékokat, például homokozószettet, a nagyobbaknak pedig matracokat. Nemcsak a nyárra és a strandolásra igaz ez, hanem minden egyes szezonra és kampányra.

Törekedjünk a minőségre!

Fontos továbbá az is, hogy ne egyszer használatos termékeket válogassunk össze! Ne feledjük, hogy a promóciós termékek ugyanúgy a cégünket képviselik! Ha rossz a minősége vagy nagyon könnyen eltörik, esetleg semmi értelme, akkor a vállalkozás szolgáltatásairól is hasonló véleménnyel lesznek a megajándékozottak. Az ajándék kiválasztása során ezt is tartsuk szem előtt, sőt törekedjünk arra, hogy olyan termékeket vásároljunk, amelyek hosszú távon is működőképesek és hasznosak maradnak.

Természetesen a választás és a tervezés nem egyszerű. Ha kérdésed van, vagy nem tudod, hogy hogyan indulj el, keress minket bizalommal!

Jun 18, 2023 Zefi

Legutóbbi Blog bejegyzések