Az egyik leghatékonyabb marketingeszköz: a reklámtermékek használata

Az egyik leghatékonyabb marketingeszköz: a reklámtermékek használata

A marketing a legfontosabb területek közé tartozik minden egyes vállalkozás életében. Folyamatosan keresni kell a leghatékonyabb megoldásokat, amelyekkel növelni lehet a bevételt, javítani a cég megítélését és hírnevét, valamint a brandépítésnek is a szerves része. A legrégebbi módszerek közé tartoznak a reklámtermékek is.

Mik azok a reklámtermékek? Miért olyan hatékonyak?

Vannak olyan termékek, amelyeket már hosszú évtizedeket óta használnak reklámajándékként. Valószínűleg mindenkinek lapul valamelyik szekrényben, fiókban vagy táskában egy olyan gumírozott golyóstoll, mint ami nálunk is kapható.

Ezeken rendszerint szerepel egy cég neve, logója, esetleg még az elérhetőségei is. Természetesen a reklámtermékek nem csupán golyóstollakból állnak. A fogalmat úgy is meg lehet határozni, hogy ez egy olyan marketingeszköz, amit a vállalat imázs-, brandépítés céljából alkalmaz. Különböző árucikkek, termékek, ajándéktárgyak tartoznak ezek közé.

Napjainkban már konkrétan bármiből lehet reklámtermék. Több ezer lehetőség közül lehet válogatni, már régen kilépett a piac a toll-bögre-mappa-notesz-kulcstartó buborékából. Érdemes olyan eszközt választani reklámajándéknak, amely nem éppen számít hétköznapinak.

Reklámterméknek minden megfelel, ami képes reklámhordozó szerepet betölteni. Ez a gyakorlatban úgy nyilvánul meg, hogy egy hétköznapi használati tárgyon feltüntetjük a cég logóját, nevét, egy szlogent és/vagy az elérhetőségeket. Ha egy tárgy emblémázva van, máris a reklámtermékek közé tartozik.

Vagy mégsem? Az sem mindegy, hogy pontosan mit választunk ki a promócióhoz, valamint arra mi és hogyan kerül. Többféle emblémázási technológia közül lehet választani. Ezek azért is fontosak, hogy a folyamatos használat mellett, évek múlva is jól látható legyen a logó, az arculat vagy a cég neve, ami szerepel az adott terméken. Ha elérhetőséget fel akarunk vinni az promóciós termékre, akkor mindenképpen olyat válasszunk, amelyen keresztül gyorsan és egyszerűen el tudnak minket érni.

Mitől lesz jó egy céges reklámajándék?

Érdemes útmutatókat olvasni a témában, mivel nálunk több ezer lehetőség érhető el, de nem biztos, hogy mindegyik megfelel majd a kiválasztott célközönségnek. Természetesen a cég azokat az embereket, potenciális és/vagy meglévő ügyfeleket akarja majd megcélozni, akiktől a bevételt is várja.

Ahogy a saját termékek, szolgáltatások esetében, úgy a reklámtermék esetében is fel kell mérni az igényeket. A promóciók többségében nem az az ajándéktárgy fog a leghatékonyabbnak bizonyulni marketing szempontból, amelyik illeszkedik a cég profiljába, tevékenységébe, hanem az, aminek az ügyfél is örül.

Ezért is ajánlott a hétköznapokban használt eszközök és kiegészítők között válogatni. Nem hiába olyan sikeres már hosszú évtizedek óta a toll vagy a bögre, mert ezeket mindenki használja. Fogyóeszköznek is mondhatóak, így sosem árt egy új belőle az otthonunkba.

Mikor érdemes reklámajándékot adni?

Akár egy külön kampányt is indíthatunk egy új termék vagy szolgáltatás bevezetése során, ahol például minden egyes vásárlás mellé adunk egy promóciós ajándékot is. A reklámtermékek az ügyfelek mellett az alkalmazottak számára is ideális lehet. Ünnepi alkalmakon, céges évfordulón, fesztiválokon és egy sikeres projekt befejezése, ügyfél megszerzése során is adhatjuk ajándékba. Érdemes megnézni a több ezer lehetőséget, ami nálunk érhető el!

Jan 23, 2024 zefi

Legutóbbi Blog bejegyzések